Dzień dobry! Witam się z Wami w bardzo ekscytujących okolicznościach. Bowiem w tym miesiącu (lipiec 2021) nastąpi premiera mojego nowego podcastu “I tu się nie zgodzę”. W tym artykule opiszę Wam całą historię tego pomysłu, skąd się wzięła nazwa i dlaczego premiera następuje akurat teraz. Zapraszam do lektury!

 

Dlaczego podcast?

W zeszłym roku był taki moment, że planowałam rekrutację do Ambience. Zmotywowało mnie to poszukiwania treści nie tylko o sensownie ułożonym procesie rekrutacyjnym, ale też o tym, jak być dobrym szefem. Im dłużej mam swoją firmę, tym trudniejsze mi się to wydaje, dlatego każda wiedza i pomoc wydała mi się przydatna. Wpisałam do google “jak być dobrym…” i oto, co mi się pokazało: 

 

I choć “bycie dobrym pasożytem” wywołało u mnie niekłamaną ciekawość, jednak zdecydowałam się podążać za koncepcją bycia dobrym szefem. Kliknęłam co trzeba było kliknąć i ujrzałam listę wyników. Jeden z nich wyglądał bardzo obiecująco. Opis wskazywał na to, że znajdę w środku wszystko to, czego potrzebuję. Kliknęłam w link i… zamiast podcastu, tak jak sądziłam, pojawił się artykuł blogowy. W mojej głowie zrodziła się myśl: “No bez jaj, kto teraz czyta blogi, przecież nie mam czasu, dajcie jakiś podcast” i wyszłam ze strony. A potem przypomniałam sobie, że sama piszę bloga. 

No trochę niezręcznie.

I zamiast się dalej samobiczować w myślach, postanowiłam, że po prostu zacznę nagrywać podcast. Przecież chodziło mi to po głowie od dawna, sama słucham ich bardzo chętnie, więc co może pójść nie tak? Trzeba tylko znaleźć mnóstwo czasu na kurs podcastingu, kasę na kupno sprzętu, a potem znowu mnóstwo czasu na przygotowania, nagrywanie, otoczkę, a potem znowu kasę na profesjonalną obróbkę. Kto by się tym zniechęcił? Na pewno nie ja.

 

Dlaczego teraz? 

Powyższa historia miała miejsce na początku stycznia 2020. Wiosną, gdy rozpoczęła się pandemia, uznałam, że potencjalny przyszły brak klientów mogę wypełnić nowym hobby. Szybko okazało się, że po początkowym zmniejszeniu liczby klientów, ich ilość szybko z powrotem wzrosła, więc z pomysłu na “hobby – wypełniacz czasu” nic nie zostało.

Podcast mimo wszystko za mną chodził i pierwszy krok w jego kierunku wykonałam jesienią 2020 zapisując się na kurs Marka Jankowskiego Podcast Pro. Jak widzicie, tempo zabójcze. Plan był wówczas taki, że w okolicach stycznia-lutego przeprowadzę się do nowego domu, który właśnie zaczął się remontować. Obiecałam sobie, że nie zacznę działać z podcastem dopóki mam tą dużą realizację do doglądania, bo niestety zajmowała ona sporo czasu, którego mówiąc uczciwie za bardzo nie miałam. Dodatkowe zajęcie do zrobienia w tak zwanym “międzyczasie” nie miało więc szansy się udać.

No i doczekałam do końca remontu. Tylko zamiast w styczniu-lutym nastąpił na początku czerwca. Witamy w świecie remontów w trakcie pandemii.

I wiecie co się wtedy stało. Ten koń z napisem “podcast”, który od wielu miesięcy przebierał nogami w swoim boksie startowym, wreszcie mógł ruszyć z kopyta! Ba! W zabójczym tempie, bo 1.5 miesiąca później, dobiegnie do mety zwanej premierą pierwszego odcinka. Która jest planowana na 22.07.2021 :)

I możecie pomyśleć, że to jakaś patologia, że to tyle trwa. Ale jak Wam opiszę, co oprócz tego szykuję, to Wam kapcie pospadają. Otóż:

8.07.2021 premiera strony agnieszkakonieczna.com (wraz z newsletterem), dedykowanego instagrama oraz facebooka. We wszystkich tych miejscach znajdziesz oprócz informacji o podcaście też liczne rozkminy biznesowe i miejsce na dyskusje, do których gorąco zachęcam. Postów instagramowo-facebookowych już na ten moment jest do przodu zaplanowanych 15 (!), więc będzie się tam działo :)

15.07.2021 premiera grupy na fb I tu się nie zgodzę – grupa biznesowa. Fantastyczne miejsce do dyskusji na tematy zawodowe, nie tylko dla właścicieli firm. I nie tylko dla architektów wnętrz :)

22.07.2021 premiera pierwszego odcinka podcastu I tu się nie zgodzę oraz kanału na youtube Agnieszka Konieczna z tymże podcastem właśnie :) Możesz już teraz odsłuchać trailer na Youtube lub na Spotify.

 

Dla kogo blog, a dla kogo podcast?

Znacie już bloga Ambience, który jest kierowanie głównie do Inwestorów, klientów współpracujących z architektami wnętrz (właśnie go czytacie :)) Artykuły w większości są pisane w taki sposób, żeby uzupełniały merytoryczną wiedzę klientów, ułatwiały podjęcie pewnych decyzji, pozwoliły na dobre przygotowanie się do takiej współpracy oraz ułatwiały jej przebieg. 

Wszystko to jest połączone z pracownią projektową Ambience i cały blog jest po prostu blogiem firmowym. Tylko i aż :)

Dlatego moje potrzeby do dzielenia się rozkminami biznesowymi, do odpowiadania w formie artykułów na pytania zadawane mi w wiadomościach przez osoby początkujące, do rozwijania nowej pasji jaką zupełnie nieplanowanie stało się prowadzenie firmy – musiały zyskać jakieś nowe ujście. Szczególnie, że grupa odbiorców podcastu, mimo pewnie jakiegoś niewielkiego, wspólnego zbioru, będzie inna niż grupa odbiorców bloga. W efekcie pomyślałam o stworzeniu nowego medium, które będzie odrębnym bytem, na odrębnej stronie internetowej, a nawet pod odrębną marką. Po to, by nie wprowadzać niepotrzebnego chaosu i konieczności zastanawiania się “do kogo to w ogóle jest kierowane?”.

Odpowiadając więc szybko na powyższe pytanie:
– na blogu wciąż znajdziecie treści kierowane do Inwestorów, które są stworzone do tego, by architekci wnętrz je linkowali swoim klientom;
– podcast będzie kierowany do osób zainteresowanych biznesem, niekoniecznie tylko tym związanym z projektowaniem wnętrz.

Zapraszam i do czytania, i do słuchania :)

 

Dlaczego tematy biznesowe?

Tutaj odpowiedź jest akurat bardzo prosta. Startując z własną firmą, czy tego chcemy czy nie, musimy nauczyć się wielu nowych rzeczy. Szczególnie, jeśli zależy nam na sukcesie tej firmy i nie czekamy, aż sam spadnie nam on z nieba :) W moim przypadku okazało się, że tematy biznesowe są bardzo wciągające. A prowadzenie firmy jest równie ciekawe i satysfakcjonujące, co samo projektowanie wnętrz. Dlatego jako osoba uwielbiająca rozkminy, dyskusje, pogłębione przemyślenia i analizy – postanowiłam się nimi dzielić, zachęcać do wymiany doświadczeń i nawet w ramach samego podcastu takie dyskusje prowadzić. Bo postanowiłam, że te odcinki nie będą miały raczej formuły “przemowy”. Tylko będą rozmową. Czasem z gośćmi, często z moim mężem, który jest moim zawodowym przeciwieństwem – bo od zawsze działa w korporacji :)

Mam nadzieję, że takie zderzenie światów, ale przede wszystkim formuła luźnej rozmowy, uprzyjemnią słuchanie całości :)

 

Dlaczego taki tytuł?

“I tu się nie zgodzę” nawiązuje do tego, że ciągle się nie zgadzam z różnymi treściami biznesowymi. Często słucham live’ów czy podcastów nowych (dla mnie) twórców i co chwilę się z nimi kłócę. No, nie dosłownie z nimi, ale z telewizorem lub komputerem, na którym akurat odtwarzam :) I o ile najczęściej te treści są całkowicie nieszkodliwe, o tyle czasem zdarzają się treści podsycające jakieś niefajne mity, stereotypy czy nawet negatywne przekonania. Takie przekonania, w których wiara może prowadzić do tego, że utrudnimy sobie tylko życie biznesowe, zamiast je sobie ułatwić. 

Dlatego w podcaście zamierzam obalić sporo twierdzeń, które wg mnie są mitami. Nawiązać do różnych opinii obiegowych, z którymi się nie zgadzam. I wskazać na te teorie, podejścia, sposoby, które mi się świetnie sprawdzają i wspomagają działanie zgodnie z hasłem:

 

I z tym cytatem Was zostawiam :)

Agnieszka Konieczna

Powróć do listy wpisów